خواص دمنوش های گیاهی

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه یکی از محبوب ترین گزینه‌های جایگزین برای چای معمولی محسوب می‌شود و مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد. این مزایا در برگیرنده توانایی ان برای محافظت از پوست، پایین آوردن سطح استرس، تنظیم خواب، تسکین نشانه‌های دوران قاعدگی است. این گیاه دارویی می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد، مشکلات معدی روده‌ای را درمان نماید و دیابت را مدیریت کند.

دمنوش اکیناسه (سرخارگل)

دمنوش اکیناسه (سرخارگل)

خواص اکیناسه (سرخارگل) بسیار زیاد و ناشناخته است و این گیاه یک گیاه درمانی قوی و بومی امریکای شمالی است. این گیاه درمانی قوی، به‌طور گسترده‌ای برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی معمولی به‌کاررفته‌است. هر بخش از اکیناسه مانند ریشه، برگ‌ها و گل‌ها می‌توانند برای ساخت دارو به‌کارروند. دانشمندان، مطالعات زیادی برای بررسی موادشیمیایی موجود در ریشه اکیناسه و همچنین قسمت‌های بالایی گیاه انجام‌داده‌اند.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

زنجبیل گیاهی چند ساله است و دارای قطعاتی ضخیم و کمی کشیده و پهن به رنگ زود می‌باشدکه بو و طعمی تند و مطبوع دارد.دمنوش زنجبیل خواص ضد باکتری وسیعی دارد.سیستم دفاعی را تقویت می‌کند و تا حدودی مسکن درد است.

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع

مهم‌ترین خاصیت دمنوش نعناع، تأثیر آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است و علاوه بر این به کاهش وزن کمک کرده و یکی از بهترین‌ها برای بهبود علائم سرماخوردگی و سینوزیت است.

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه برای سلامت گوارش اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه با خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده شناخته می شود. در ادامه فواید درمانی این دمنوش را معرفی می کنیم.

چای ترش

چای ترش

در طب سنتی، چـای ترش به عنوان درمان فشار خون، بیماری‌های کبدی و تب مورد استفاده بوده است. همچنین در افریقا این گیاه برای درمان سرفه‌های شدید و گلودرد نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، مصرف چای ترش به عنوان آنتی باکتری، ضد اسپاسم و از بین برنده زرداب و صفرا مؤثر بوده است. در تایلند این چای به عنوان درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود. در ادامه به خواص چای ترش اشاره خواهیم کرد.

چای سبز

چای سبز

چای سبز گیاه متفاوتی از چای سیاه نیست. بلکه چای سبز گلبرگ‌های تازه گیاه چای است که بدون انجام هیچ فرایند اکسایشی به دست مصرف کننده می‌رسد. زادگاه اصلی چای سبز را می‌توان کشور چین دانست. چای سبز به دلیل داشتن مواد ضد سرطانی به مانند کاتچین که آنتی اکسیدان قوی است، در میان مردم شهرت پیدا کرده است.

چای ماسالا

چای ماسالا

چای ماسالا یک نوع چای هندی می باشد و دارای خواص و فواید شگفت انگیزی است، همچنین چای ماسلا مزایای فراوانی برای سلامتی دارد.